Selamat Datang

Selamat Datang

Saturday 25 October 2014

 Hai semua..
Assalamualaikum dan salam sejahtera.. hari ini kawe nok crito pasal Kempen Kesedaran Alam (KKA) yang melibatkan 2 buah sekolah rendah dan penduduk kampung. Cerita sini tamat kat sini jela ehhh.. Jom saksikan..



Baiklah, seramai 40 pelajar sekolah rendah telah melibatkan diri dalam KKA ini di mana 20 orang pelajar adalah dari Sekolah Kebangsaan Bagan Serai dan 20 orang dari Sekolah Kebangsaan Kuala Gula.



Setelah selesai pendaftaran pelajar, pelajar diminta duduk mengikut sekolah masing-masing untuk mendengar sedikit pengenalan daripada ketua fasi dan Dr. Wan Juliana. Setelah itu, pelajar diminta untuk melakukan senamrobik.



Nak dikatakan kan..semua adik sekolah ni manja-manja dan comel-comel belaka hinggakan akak-akak dan abang-abang fasi rasa macam nak cubit-cubit je haaaa..
Usai senamrobik, majlis diteruskan dengan ice breaking di mana pelajar perlu bermain satu permainan iaitu telefon rosak. Seterusnya di teruskan dengan perkongsian 3 slot iaitu fizik, kimia dan biologi.





Setelah itu, pelajar diberi masa untuk melihat eksperimen dan pameran oleh fasilitator. Setelah itu, pelajar diiring oleh fasi untuk melengkapkan modul praktikal di sekeliling KGSR.
Aktiviti digamatkan lagi permainan pisang goreng di mana pelajar-pelajar perlu melawan fasilitator. Cuba teka siapa menang? Jeng jeng jeng…



Setelah itu, dewan Murai begitu meriah apabila pelajar dibekalkan dengan peralatan seperti kertas mahjung dan alat tulis dan mereka dikehendaki untuk melukis imagiinasi masing-masing seterusnya membentangkan karya mereka. Mereka juga perlu menghasilkan sesuatu menggunakan bahan kitar semula.














Oklah.. nak stop kat sini. Nak kene tido awal sebab aktiviti esok lagi syiokkkkkk…jadi kenalah sedia awal-awal..babaiii




Sekian, wassalam.

No comments:

Post a Comment